Lena Teigland, Kreftforeningen, og Hans Jarle Einarsen, Sartor Storsenter på Januartreffet til VNR.

– Alle skal med!

edit today

Årets innsamlingsaksjon for kreftsaken ble tjuvstartet på Januartreffet til VNR. Nå kopieres modellen fra «regionen med det store hjertet» til resten av landet.

Klikk på pilene for å bla gjennom bildene fra Januartreffet, som samlet rundt 100 deltakere tirsdag.

Sartor Storsenter, Vest Næringsråd og Kreftforeningen har engasjert seg sterkt for Krafttak mot kreft i seks år, og har til nå samlet inn totalt 1,8 millioner kroner. I 2015 samlet vi inn hele 605.000 kroner gjennom Bedriftsstafetten – hele 88 bedrifter bidro! Målet i år er å få med enda flere bedrifter.

– Alle bidrag teller, uansett beløp, sier markedssjef Hans Jarle Einarsen på Sartor Storsenter. Han er primus motor for den lokale innsamlingsaksjonen.

Kopierer «Sartormodellen»

Det har vist seg at kreftsaken engasjerer næringslivet i regionen Sotra/Øygarden spesielt, og har blitt omtalt som «regionen med det store hjertet».

Nå kopierer flere regioner i landet denne modellen, og tar opp konkurransen om å samle inn mest penger, opplyste Lena Teigland i Kreftforeningen på Januartreffet til VNR.

– Det er veldig, veldig kjekt og en fjær i hatten til vår region. Det viser at den jobben som blir gjort er synlig og at det er viktig arbeid som blir gjort her i regionen. Dette motiverer meg til å stå på enda mer nå som konkurransen skjerpes, sier Einarsen.

Livsforlengende behandling

Det første bidraget er kommet fra Vita på Sartor Storsenter, og alt tyder på at flere bidrag er på vei.

– Jeg fikk mange nikk og positive tilbakemeldinger fra bedrifter som ønsker å være med. Dette er årets kjekkeste arbeid! sier Einarsen.

I år går de innsamlede pengene gjennom Krafttak mot kreft til forskning på livsforlengende og lindrende behandling.

For selv om 2 av 3 nå overlever kreft, takket være forskning – er det fortsatt noen som får den tunge beskjeden om at de ikke vil bli friske, men at de kommer til å dø av kreft. For disse menneskene finnes det ingen helbredende behandling.

Målet er at de skal få best mulig livskvalitet og så mye tid som mulig sammen med dem de er glad i.

 

Slik kan din bedrift bidra

  • Send e-post til hans@sartorsenter.no med valgfritt beløp, navn på bedrift, kontaktperson, og evt. navn på bedriften du ønsker å utfordre
  • Du kan evt. bidra med gave som kan auksjoneres bort på Sartor Storsenter lør 12. mars, siste dag av aksjonen
  • Bedriften blir profilert med navn, logo og donert beløp i Vestnytt, på VNRs Faceook-side, i Sartormagasinet, på Sartor Storsenter sine nettsider og Facebook-siden til Sartor

Les også

keyboard_arrow_up