Et samfunn i samfunnet

edit today

Midt i oljeklyngen på Ågotnes ligger en camp for arbeidsfolk. Omgitt av kraner, plattformer og trucker, har gjestene arbeidsplassen sin rett utenfor døren.

Som et lite samfunn vegg i vegg med CCB-basen, ligger et komplett hotelltilbud. Her har verken lokalbefolkning eller turister adgang, ESS Camp Ågotnes er forbeholdt gjester som er på jobb.

Fikk du med deg ESS sin presentasjon på Oktobertreffet til VNR? Se bildene fra treffet her!

Mat og internett

Rad på rad, rekke for rekke, ligger brakkebygningene. Denne høstdagen er det kun et tretti-talls gjester som er innlosjert. Lukten av mat siver ut og pirrer sansene. Fra parkeringsplassen har man orkesterplass til det som skjer på basen.

– Maten er viktig, det skal gi dem en god totalopplevelse. Andre viktige momenter er godt renhold og ikke minst god internett-tilgang. De surfer, skyper med familien hjemme og ser på film via Internett om kvelden, forteller Nils A. Nilsen i Compass Group, driftsleder for campen på Ågotnes.

Ledige rom

Compass Group AS er et av verdens største selskaper innen forpleining, med 500.000 ansatte, 2.000 i Norge. Selskapet driver ESS Camp Ågotnes på vegne av Ågotnes Næringspark, og står blant annet for all booking/innkvartering for CCB.

Her er 352 enkeltrom, kantine, resepsjon og kiosk – og det er gangavstand til de andre servicetilbudene på Ågotnes. Mindre aktivitet i bedriftene gir ledige rom på campen. Fortsatt er dette hotelltilbudet ukjent for mange bedrifter.

Størst i øst

– Vi er større på østlandet og i Stavanger enn i Bergen, og ser frem til mer samarbeid i denne regionen, sier salgssjef Solfrid Olsen Farestveit.

Compass Group drifter 20 kantiner i Bergen, stadig flere av kantinene benyttes av mange bedrifter.

– Det blir mer og mer vanlig at bedrifter går sammen om kantinedriften og det blir viktigere å skape spennende miljøer hvor folk kan møtes, forteller Nilsen og Farestveit.

Media City Bergen

Compass Group skal drifte restaurantene i Media City Bergen kommersielt fra 2017, gjennom datterselskapet Eurest.

– Her blir det et matkonsept kalt «streetfood», med ulike boder og mat som er lett å ta med seg. Mediefolk jobber på en annen måte enn mange andre yrkesgrupper og fleksible åpningstider er viktig. Trenden er «grab & go» og her ønsker vi å være innovative, sier Farestveit.

 

Les også

keyboard_arrow_up