Lever ut butikkdrømmen på Sartor Storsenter

edit today

Butikken ligger plassert like ved Lindex og Zupperia.

− Nå var tiden inne. Dette er noe jeg alltid har hatt lyst til å gjøre. Jeg holdt på å åpne butikk i 2014, men så turte jeg ikke, innrømmer Mette Karlsen (42), butikkeier og daglig leder, til Vest Næringsråd.

Karlsen har tidligere jobbet i b.young og Message, og hun lever og ånder for kundene sine.

Nyheter hver uke

Merci-butikken på Sartor Storsenter har merker som Save the Duck, Staint Tropez, Beck Söndergaard, Costa Copenhagen, Nude, Nora-smykker og Neo Noir, og henvender seg mot voksne, trendy kvinner. Hun vil gjerne gi kjedebutikkene hard konkurranse.

− Prisen ligger midt på treet. Butikken skal være et godt sted å være og uten et stort kjøpepress. Jeg er ærlig med kundene mine og sier rett ut dersom noe ikke passer dem, sier Karlsen.

Hun har valgt inn merker som har ofte leveringer, slik at butikken alltid vil bestå av ferske nyheter.

− Hver uke er jeg på innkjøp og jeg tenker på alle kundene mine når jeg handler. Her skal det være noe til alle og en hver, påpeker butikkeieren.

Markedssjefen har troen

Hans Jarle Einarsen, markedssjef ved Sartor Storsenter, synes det er kjempebra at Karlsen endelig våger å satse.

− Dette skulle hun ha gjort for lenge siden for dette kan hun, roser Einarsen.

Butikkåpningen blir feiret med 20 prosent avslag på en valgfri vare, samt et stativ med varer til halv pris.

Les også

keyboard_arrow_up