Hvordan kan din bedrift dra nytte av denne?

edit today

Lyst til å delta i store profileringskampanjer, men har begrenset med midler? Mulighetene er der.  Gjennom Business Region Bergen skal næringslivet i hele bergensregionen profileres både nasjonalt og internasjonalt. Et felles profileringsverktøy lanseres den 30. august i Straume Teknologisenter. – Jo flere vi er sammen, jo sterkere blir vi. Sammen kan vi kjøre større kampanjer, som ellers ville blitt for dyrt for små bedrifter, sier kommunikasjonssjef Tone Hartvedt i Business Region Bergen. I regionens nye verktøyskrin, som om kort tid skal kunne lastes ned gratis fra BRBs nye nettportal, ligger bildeannonser som skal bidra til å fremme regionen. Ferdig til bruk i ulike formater.

Genererer muligheter

Gjennom slagordet “Region Bergen genererer…” ligger det uendelig mange muligheter for å fronte de verdiene hver enkelt bedrift ønsker å bli identifisert med. Legg til “kompetanse”, “kunnskap”, “ekspertise” eller andre ord som beskriver det du ønsker å formidle gjennom annonsen – på norsk eller engelsk. – Tanken er å skape et varemerke gjennom dette profileringsverktøyet, som vil skape gjenkjennelse og gi næringslivet i bergensregionen en felles styrke, sier Hartvedt. Offentlige institusjoner og FoU-miljøene (forskning og utvikling) kan benytte seg av verktøyet for å profilere regionen. Den felles logoen “Region Bergen” og profileringsprogrammet har allerede vært prøvd ut av flere aktører. Verdien av varemerket øker ettersom flere tar det i bruk.

– Region vest er viktig

– Det er svært viktig at vi får med oss næringslivet i region vest, her skjer det mye og det finnes tunge aktører – spesielt innen subsea og annen energi-relatert næring, samt marin næring. Vi håper at så mange som mulig av bedriftene ser verdien av å bruke dette verktøyet i egen markedsføring, sier Hartvedt. – Først når flere og flere aktører har tatt det i bruk, vil vi se effekten av profileringen, legger hun til. På Augusttreffet vil Business Region Bergen blant annet også snakke om tiltakene i Strategisk næringsplan for bergensregionen. Business Region Bergen arbeider for å markedsføre og profilere regionen. Prioriterte næringer er: – Olje, gass og fornybar energi (omsetter årlig for 221 milliarder kroner) – Maritim næring (omsetter årlig for 89 milliarder kroner) – Opplevelse, kultur og reiseliv (omsetter årlig for 11 milliarder kroner) – Marin næring (omsetter årlig for 20 milliarder kroner) – Media og kulturbasert næringsliv (omsetter årlig for 9 milliarder kroner)

Les også

keyboard_arrow_up