Tonje Elisabeth Aarøe har jobbet som utøvende og industriell leder i bedrifter som Microsoft og Google, og er kulturendringskonsulent og foredragsholder.

Hvordan vokse i nedgangstider?

edit today
Dette frokostseminaret vil du ikke gå glipp av!

Vekst i virksomhet krever nytenkning mener Tonje Elisabeth Aarøe. Hun har jobbet som utøvende og industriell leder i bedrifter som Microsoft og Google, og tirsdag 13. november vil hun dele sin unike erfaring i en workshop om arbeidskultur, digital endring og innovasjon på Straume Teknologisenter.

− Seminaret passer for ledere, mellomledere og ansatte. Jeg vil ha en praktisk tilnærming, slik at alle skal få noe ut av det og vil kunne ta i bruk nyttige verktøy samme dag, lover Aarøe til Vest Næringsråd.

Hun understreker at dette ikke er et foredrag, men en tankevekkende workshop som vil gi deg praktiske arbeidsverktøy.

Slik forblir bedriften konkurransedyktig

− Hva må til for å være konkurransedyktig om tre år? 

− Det er viktig å bygge en organisasjon som takler endring og som er en lærende organisasjon. Bedriften din må bygge en bedriftskultur som støtter samskapning og innovasjon. Samskaping handler ikke bare om samarbeid, også det å skape på tvers av funksjoner og avdelinger i bedriften, presiserer Aarøe.

Forskning viser at engasjerte medarbeidere gir en 6 prosent høyere nettoprofitt og fem ganger så høy aksjeavkastning over en periode på 5 år, ifølge Aarøe:

− For at en digital endring skal kunne bli en suksess, må ledere fokusere på og engasjere det som er høyst udigitalt; nemlig menneskene i bedriften.

Fremtiden handler om digital transformasjon, ikke om digital adopsjon.

− Hvordan driver vi bedriften i dag? Er det prosesser vi kan effektivisere? Kan vi bli mer produktive? Vi må få til transformasjoner av slik vi driver bedriften i dag med støtte i det digitale, sier Aarøe.

Gir konkrete eksempler

− Seminaret handler om nytenkning. Hva legger du i ordet?

− Å se ting fra en annen synsvinkel. Det handler om å bli oppmerksom på hva man vet – både om konkurrenter, markedet og kunder – og å skape oppmerksomhet om hva man ikke vet om konkurrenten, markedet og kunder. Det er også viktig å legge til rette for prosesser som støtter opp om nye ideer, forklarer Aarøe.

Når måten man driver forretningsvirksomhet på endrer seg radikalt, snakker vi om disrupsjon.

− Et eksempel er slik Airbnb er en utfordrer til hotellbransjen, hvordan Facebook utfordrer for mediehusene og hvordan Uber utfordrer taxinæringen, forteller Aarøe.

På seminaret vil hun gi eksempler på globale bedrifter som har blitt startet i økonomiske nedgangstider og som har gjort det veldig bra.

− Eksemplene vil gi innsikt i hvordan man kan forbedre drift og bunnlinje gjennom et godt arbeidsmiljø, sier Aarøe.

[nectar_btn size=»jumbo» open_new_tab=»true» button_style=»see-through-2″ color_override=»#2af19e» hover_text_color_override=»#ffffff» icon_family=»none» url=»https://www.vnr.no/events/frokostmote-om-endringsledelse/» text=»Meld deg på frokostseminaret her»]

Les også

keyboard_arrow_up