På Facebook – hva så?

edit today

Vi utsettes for tusenvis av kommersielle inntrykk i døgnet – hvordan unngå at ditt budskap drukner i mengden? Få med deg frokostmøtet om sosiale medier 10. september. 

– Jeg kan telle de som har en velutviklet kommunikasjonsstrategi i sosiale medier på to hender, sier administrerende Christian Overaa i CCT. Han har 15 års erfaring fra reklamebransjen, bl.a. som leder av Oktan og rådgiver for store merkevarer som Toro, Coca-Cola, Chess, Bergens Tidende og AGR.

Overaa er en av foredragsholderne på fagseminaret 10. september, som handler om hvordan kommersielle aktører kan få mer effektiv markedsføring ut av sosiale medier. Frokostmøtet arrangeres i samarbeid mellom Vest Næringsråd og CCT. Her får du anledning til å stille spørsmålene du lurer på.

Se program og meld deg på her!

Endring i mediehverdagen

Alt du trenger å vite for å utnytte sosiale medier i markedsføringen – og litt til. Hvilken vei går bruken, hva er de siste trendene? De smarteste utnytter mulighetene maksimalt. Hva får de ut av det? Og hvordan?

– Hovedtrenden er at sosiale medier vokser. Det finnes 300 sosiale medier. En kvinne på 25–30 år er eksempelvis innom Facebook 20 ganger i døgnet. Forbruksmønsteret har endret seg radikalt de siste to årene, og det gjør at kommunikasjonen også må endres. Målrettet kommunikasjon blir stadig viktigere, sier Overaa.

– .com-bølgen som startet på 2000-tallet kom aldri til forbrukerne, derfor har markedsføring på tradisjonelt vis fungert i mange år, men informasjonsmengden man utsettes for nå er så stor at en kommersiell aktør drukner i mengden om man ikke nyttiggjør seg den teknologien som finnes, mener han.

Den digitale revolusjonen

Overaa legger til at et menneske utsettes for tusenvis av kommersielle inntrykk bare på ett døgn, og dobbelt så mange som for fire år siden. Hvordan kan man benytte kunnskapen om enkeltindividet i skalerbar teknologi? Dette vil bli belyst på fagseminaret i Straume Teknologisenter 10. september.

Vi ser på TV på en annen måte, TV-reklamene har ikke samme effekt som før: vi pauser, zapper eller spoler forbi. Nettaviser erstatter papiraviser, forbrukerne har makten.

– Ved å benytte tilgjengelig teknologi kan man tidoble effekten av markedsføringskronene sine, hevder Overaa.

Ronny Kvalvågnes er teknologidirektør i CCT og leder teknologiavdelingen i Dublin. Ronny har en bachelor i markedskommunikasjon og forretningsutvikling, samt en mastergrad i IT og multimedia – og har 14 års erfaring fra teknologiledelse og markedsføring – hør Kvalvågnes snakke om teknologiutvikling på frokostmøtet!

Les også

keyboard_arrow_up