Slik endret Sotra Kystby sykkel-VM

By 09/06/2017Nyheter

CCB, Liegruppen, Sartor Maskin, Sartor Storsenter, Sparebanken Vest, Sparebank1 SR-bank og Veidekke har nylig forhandlet frem en stor sponsoravtale med Sykkel-VM 2017.

Onsdag 7. juni kom sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen til Sartor Storsenter for å signere avtalen på Skikkelig Mat.

Endret sykkelrittet

− Bakgrunnen for avtalen er at vi fikk med oss at Bergen ble tildelt Sykkel-VM, og at noen av løpene skulle starte i Øygarden, og gå langs riksvei 555 og inn til Bergen sentrum. Vi synes det var for ille at de bare skulle sykle rett forbi Sotra Kystby, derfor tok vi kontakt med Sykkel-VM, avslører Thomas Skålnes, direktør for Sartor Storsenter.

Dermed foreslo Sartor Storsenter at rittet kunne arrangeres rundt selve senteret i stedet for at de syklet forbi.

− Hvis vi fikk det til, lovet vi å arrangere en stor folkefest i forbindelse med Sykkel-VM og inngå en sponsoravtale med Sykkel-VM 2017. Den lokale komiteen i Bergen synes det var et godt forslag, og vi fikk endret sykkelløpet i samråd med det internasjonale sykkelforbundet, som var her på befaring, forteller Skålnes.

SPONSORLAUGET: Sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen og direktør Thomas Skålnes på Sartor Storsenter (foran) sammen med representanter for Sponsorlauget på Sotra, bak f. v. Rune Straume, Sparebanken Vest, Nils Petter Albrechtsen, Sparebank 1 SR-bank, Janne Havneraas, Sparebanken Vest, Kåre Bjorøy, Sartor Maskin, Ernst M. Einarsen, Sartor Storsenter, John Sandal, Veidekke og Jan Arthur Nilsen, Liegruppen.

SPONSORLAUGET: Sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen og direktør Thomas Skålnes på Sartor Storsenter (foran) sammen med representanter for Sponsorlauget på Sotra, bak f. v. Rune Straume, Sparebanken Vest, Nils Petter Albrechtsen, Sparebank 1 SR-bank, Janne Havneraas, Sparebanken Vest, Kåre Bjorøy, Sartor Maskin, Ernst M. Einarsen, Sartor Storsenter, John Sandal, Veidekke og Jan Arthur Nilsen, Liegruppen.

Fortsatt plass til flere bedrifter

Sponsoravtalen vil fremme Sotra Kystby som viktigste profileringsmerkevare, men vil også profilere de deltakende bedriftene.

− Vi har forhandlet frem gode profileringsmuligheter for alle bedriftene som deltar i sponsorlauget på Sotra. Det er etablert tre publikumssoner i Fjell kommune, som vil være rundt Sartor, på Ågotnes og ved inngangen til Kolltveittunnelen fra vestsiden. Vi ser på dette som en god mulighet til å få økt oppmerksomhet rundt Sotra Kystby og hver av de deltakende bedriftene, sier Skålnes.

Selv om avtalen er signert, er det fortsatt plass til to-tre flere bedrifter.

− Ta kontakt med meg hvis dere er interessert. Vi kommer til å ha flere møter hvor vi diskuterer hvordan vi best skal profilere bedriftene og Sotra Kystby fremover, opplyser Skålnes.

Silje Ulveseth

Author Silje Ulveseth

Flere nyheter av Silje Ulveseth

Leave a Reply

Oceaneering flytter fra Straume til Sandsli
MENY
Vest Næringsråd
X