Etter relanseringen av vnr.no, som er utviklet i samarbeid med Max Resultat, har trafikken på nettportalen vært dobbelt så stor som i samme periode i fjor. Foto: vnr.no.

Trafikken er doblet

edit today

VNRs satsing på nett har gitt resultater. I år har besøkstallet økt med tretti prosent i forhold til 2011, fra 18.800 til 24.500 besøkende. Antall unike brukere har økt med hele 54 prosent, til 12.700. Etter relanseringen av vnr.no i oktober har aktiviteten virkelig skutt i været: dobbelt så mange brukere har vært innom i perioden fra lanseringen og frem til nå, sammenlignet med samme periode i fjor. Det har vært en dobling både i antall besøk og antall unike brukere. – Nettportalen skal først og fremst være et nyttig verktøy for medlemmene våre og bidra til økt profilering av VNR som interesseorganisasjon for næringslivet i vest. Vi tror at satsingen på næringslivsnyheter er et kjærkomment tilskudd både for medlemmene og for andre lesere som er interessert i hva som rører seg i næringslivet lokalt, sier Aarsand og legger til: – Mitt ønske er at medlemmene tar en tur innom vnr.no daglig. Med nettportalen skal vi være med å sette dagsorden og bidra til utviklingen av næringslivet i regionen.

En av tre via Facebook

Ett av suksesskriteriene på nett er den parallelle satsingen på sosiale medier. Besøkstallene viser en formidabel økning i trafikken fra Facebook. En av tre besøkende kommer via Facebook – stadig flere av dem ved hjelp av mobiltelefon. Vest Næringsråd nærmer seg 500 medlemsbedrifter, og er en paraplyorganisasjon for flere undergrupper som Verkstedsgruppen, Sotra Marine Industrinettverk (Sjømatgruppen) og Kysteventyret (Reiselivsgruppen). – I tråd med utviklingen og veksten i næringslivet er det naturlig at VNR fornyer seg kontinuerlig, samtidig som vi tar vare på det medlemmene våre setter pris på. Det viktigste er at vi tilbyr våre medlemmer en møteplass for nettverksbygging, faglig påfyll og mer business, sier Aarsand. VNR skal fortsatt være et talerør for næringslivets interesser i Fjell, Sund og Øygarden. Vi mener at nettportalen er en viktig kanal for å oppnå dette, legger han til.

Ti på topp i 2012

Her finner du de mest leste artiklene i året som har gått:

  1. All-time-high for CCB
  2. Kan bli årets gründer (Sotra Sportsklubb)
  3. Lever ut drømmen som klesdesigner (MaTilla)
  4. – Fordi vi fortjener det (BRIAS)
  5. – Du må tørre å sette deg et mål (Motivasjonsseminar m/ Liv Grete S.Poiree)
  6. – Vi er her for å rekruttere (Siem Wis, OTD)
  7. Ungdomsbedrift gir mersmak (Høy på Pære)
  8. Kan bli Årets Bedrift (Urtemakeriet m.fl.)
  9. Slik skal de håndtere veksten (Aker Solutions)
  10. Skjer all verdiskaping på Vestlandet? (Periferikonferansen)

De mest sette bildene

  1. OTD 2012
  2. Høstfesten 2012
  3. Næringslivsdagen i Sund

 

Les også

keyboard_arrow_up