Årets Bedrift: Kobbeltveit Golf og Naturpark

edit today

Kobbeltveit Golf og Naturpark feide konkurrentene Coop Obs Bygg, Marthas Delikatesser, Norwegian Piping og ODB Regnskap av banen i kåringen.

Juryen har vektlagt gründernes store engasjement og innsats for nærmiljøet, samt den gode profileringen av regionen som reisemål. Anlegget benyttes av 865 fornøyde medlemmer av Sotra Golfklubb.

VNRs «Oscar»

– Dette er VNR sitt svar på Oscar! Dere aner ikke hva det betyr, utbrøt en rørt og takknemlig Olaug Evanger under prisutdelingen på Vest Næringsråd sin Høstfest på Panorama Konferansehotell i går kveld.

Evanger takket sin ektefelle og kompanjong, Bjørn Evanger, for at han så mulighetene for et større golf-anlegg bak stein, brake og lyng i utmarken på Kolltveit.

Hun benyttet også anledningen til å fremme golfklubbens håpefulle spillere: Julie Hovland og Celian Tverrlid Kolltveit, som har utmerket seg både som juniorspillere og på damelaget til klubben. Reaksjonene lot ikke vente på seg.

Fikk 20.000 kroner

– Jeg har en hyggelig nyhet å melde, sa Evanger, da hun senere på kvelden tok mikrofonen på nytt. To av regionens banker: Sparebank 1 SR-bank og DNB, som hadde representanter tilstede på Høstfesten, lovet å bidra med 10.000 kroner hver til de to unge talentene.

– Dere bidrar til å gjøre regionen vår attraktiv både for innbyggerne og tilreisende, sa Fjell-ordfører Eli Å. Berland (H) til vinnerne.

Store investeringer

Bedriften ble «Årets nykommer» i regionen i 2005. Ekteparet har så langt investert 25 millioner kroner i bedriften, og har konkrete hotellplaner og tanker om videreutvikling av golf-området på Kolltveit.

– Kanskje vi om noen år arrangerer verdens største golfturnering her i denne regionen, den som lever får se, sa Evanger med et lurt smil.

Les også: Her skal de bygge «hotell i særklasse»

Bak prisen står Sparebanken Vest, Nordea, DNB og Vest Næringsråd. Formålet er å styrke og utvikle næringslivet i regionen, samt motivere til innsats.

Kriterier som blir vektlagt er utvikling og lønnsomhet, serviceinnstilling, produktutvikling, salg/markedsføring, HMS og kvalitet, samt bedriftens profil og omdømme.

Les også

Meny