Det vanket en t-skjorte med påskriften "Smalen greie' seg" som takk for pengene til Kysteventyret. F.v. prosjektansvarlig Bjørn Christensen og prosjektleder Line Steinsland i Kysteventyret, og næringssjef Mette Nora Sætre, Hordaland fylkeskommune.

Får 350.000 kroner fra fylkeskommunen

edit today

Kysteventyret får 350.000 kroner til videreføring av reiselivsprosjektet. Den gode nyheten ble sluppet av næringssjef Mette Nora Sætre på konferansen i Liaskjærshallen i går. – Dette er en utrolig tillitserklæring fra fylket, som betyr enormt mye. Det er et signal om at vi gjør noe riktig, og det er ofte slik at tilskudd fra fylkeskommunen genererer tilskudd fra andre. Disse pengene er viktige for utviklingen av Kysteventyret, sier prosjektleder Line Steinsland til vnr.no. Utvikling koster De omsøkte midlene skal gå til fase to av reiselivsprosjektet, forteller prosjektlederen. – Vi har jobbet mye med finansiering, man trenger penger til utviklingsarbeid. At vi får full pott fra fylket gir oss et friere handlingsrom, og en mulighet til å tenke mer strategisk. Vi må få etablert en effektivt organisasjon, og vi fikk i går mange gode innspill på hvordan vi bør jobbe videre med denne satsingen, sier Steinsland.

Het navnedebatt

Noen gikk i forsvarsposisjon mens andre fikk blod på tann blant tilhørerne da Georg Kamfjord (bildet) fra BI felte sin dom over navnevalget til fellessatsingen. – Kysteventyret er et dårlig navn! sa han, og satte dermed i gang en ny navnedebatt som ble tatt opp flere ganger under konferansen. Senere presiserte Kamfjord at navnet er godt som arbeidsnavn for prosjektet, men at det ikke holder mål i markedsføringen utenfor regionen. Han pekte på at turister som ikke kjenner til Kysteventyret, har vanskelig for å finne frem til det, og mente at man i stedet burde utnytte nærheten til Bergen bedre i markedsføringen. – Kysten av Bergen eller Bergenskysten gir folk et referansepunkt, påpekte han.

Må jobbe med optimalisering

Prosjektlederen tar navnerådet med en klype salt, men sier at alle innspill som kom frem på konferansen vil bli tatt med i det videre arbeidet. – Navnedebatten har vi allerede hatt, det er vanskelig å finne et navn som alle kan enes om. Søkemotor-optimalisering på nettet er noe vi må jobbe mer med, men vi ser også at Facebook og andre sosiale medier genererer verdifull trafikk til oss, det er ikke bare Google som gjelder. Konferansen var svært nyttig, jeg tror ikke vi kunne fått mer ut av den, sier Steinsland.

Les også

keyboard_arrow_up