Hvor mange «likes» har din bedrift?

edit today

Meld deg på Oktobertreffet her! (Frist 29. september) – Hvem vil ta risikoen med å ikke henge med i utviklingen? Å være tilstede i sosiale medier kan gi deg gratis merkevarebygging, logoprofilering, trafikk til nettsiden din og konkrete konverteringer for de som har nettbutikk. Det handler også om «brand-awareness» og «top of mind», mener Marketing Advisor Anne Kristine Johansson i Offshore Media Group (OMG). Hun er ansvarlig for Facebook-sidene til selskapet.

Har 8200 «venner» på Facebook

På VNRS medlemstreff 2. oktober forteller Johansson hvordan offshore.no har brukt Facebook til å øke trafikken på oljenæringens egen nettavis med 10 prosent. Av 450.000 månedlige lesere, kommer nærmere 50.000 av dem direkte fra Facebook. – Facebook genererer en betydelig andel lesere til offshore.no, forteller hun. OMG står bak Norges største årlige oljemesse Offshore Technology Days, som går av stabelen i Vestlandshallen 17.-18. oktober. Facebook brukes bevisst for å markedsføre messen og andre aktiviteter i regi av OMG, gjennom flere ulike sider. Her finner du VNR på Facebook! Sosiale medier er kommet for å bli, og de brukes ikke lenger bare til privat moro. Stadig flere bedrifter prøver å «skumme fløten» og selge Facebooksider til bedrifter. Det er unødvendig, mener Johansson. – Stadig flere bedrifter ser verdien av å satse på Facebook og andre sosiale medier, og oppretter egne stillinger for dette arbeidet. For mindre bedrifter er det ikke noe problem å ta jobben selv, sier hun.

Bruker ti minutter hver morgen

Johansson er utdannet innen internasjonal markedsføring på BI og har de siste årene jobbet aktivt med Facebook i sin jobbhverdag , for OMG og for sin tidligere arbeidsgiver: Media Total – hvor hun først fikk øynene opp for hvilke muligheter Facebook gir. – Svært mange bruker Facebook privat og kjenner til verktøyet. I starten vil det likevel kreve litt tid å komme i gang med en egen side for bedriften, men etterhvert vil tidsbruken gå ned. Hvis man setter av ti minutter hver morgen til Facebook, vil man garantert få uttelling, sier Johansson. Visste du at du kan time oppdateringene på Facebook, slik at de publiseres til andre tidspunkter? Lurer du på hva som egner seg for publisering? På Oktobertreffet vil hun avsløre triksene som gir deg flest «likes»!

Les også

keyboard_arrow_up