I finalen for årets innovative idé

edit today
Å la Kreftforeningen disponere det tomme butikklokalet, kan gi Sartor Storsenter pris. – Vi er kjempestolte allerede, sier Thomas Skålnes.

Torsdag 8. september skal senterlederen sammen med de andre ansatte i administrasjonen på Kjøpesenterkonferansen i Bergen. Der blir det avslørt hvem som vinner konkurransen.

– Vi er kjempestolte over å ha kommet til finalen i konkurransen om Årets innovative idé. Finaleplassen befester Sartor Storsenter som et av landets mest kreative kjøpesenter, sier Skålnes.

Senterleder Thomas Skålnes
Vinner de for tredje gang?

Sartor vant denne prisen både i 2017 og 2018. Første gang for å etablere Gründerparken Vest og andre gang for å endre løypen for sykkel-VM slik at den gikk rundt senteret.

Fjorårets idé om å la Kreftforeningen låne et tomt butikklokale poppet opp i en brainstorming.

– I stedet for å sette opp en vegg med et banner for å skjule det ledige lokalet kom markedssjef Hans Jarle Einarsen med idéen om å tilby Kreftforeningen lokalene for å lage et informasjons- og samtalesenter, forklarer Skålnes.

– Bidro til ny rekord for Krafttak mot kreft

Kreftforeningen fikk dermed en unik mulighet til å teste en ny kanal ut til publikum. En erfaring de har delt med kreftorganisasjoner i 28 land. De ønsker å benytte konseptet på andre kjøpesentre og har allerede gjort det på CC Hamar.

– Sartor Storsenter fikk mange positive tilbakemeldinger om vårt sosiale engasjement. Det gav god markedsføring av «kreftsaken» og bidro nok til ny rekord i innsamlede midler under Krafttak mot kreft, mener Skålnes.

De andre finalistene er kjøpesenteret CC Vest og butikkjeden Polarn O. Pyret. Det er ikke kjent hva deres innovative idéer handler om.

Les også

keyboard_arrow_up