Filmskaper Irene Lillehammer vil hjelpe bedrifter og organisasjoner med å lage egne TV-kanaler i sosiale medier.

Lager skreddersydd TV-kanal for din bedrift

edit today

Vi bruker nettvideo som aldri før. Sosiale medier flommer over med videosnutter, både fra private og offentlige aktører. Med dagens smarttelefoner er det lett å publisere en hjemmesnekret video, men ofte bærer resultatet preg av skippertak og amatør-løsninger.

Dette ønsker filmskaper Irene Lillehammer å gjøre noe med. Torsdag 24. august lanseres derfor videotjenesten SpotOnFilm.

− Det er mye kunnskap og arbeid som ligger bak et godt videoinnhold som virkelig treffer og som når ut. Mange bedrifter og organisasjoner har ikke kapasitet til å produsere informasjon- eller nyhetsklipp, selv om de har et formidlingsbehov. Det er dyrt og krevende å lage profesjonelle filmer, men i mitt nye konsept SpotOnFilm tilbyr jeg små og korte digitale filmsendinger til bedrifter som ønsker løpende publisitet i perioder, sier Lillehammer, gründer av filmtjenesten SpotOn Film, til VNR.

I løpet av et par minutter eller mindre skal SpotOnFilm formidle det bedriften ønsker på en fengende og engasjerende måte.

LES OGSÅ: Ny film forklarer GCE Subsea på 4 minutter

Pressemeldinger blir nyhetssendinger

SpotOnFilm er en abonnementstjeneste som lager film av bedriftens informasjonsbehov når de selv ønsker å sette fokus. Lillehammer har allerede produsert flere TV-sendinger for Industriutvikling Vest (IUV TV), og i vår laget hun presentasjonsfilmen «Yellow is Golden» for GCE Subsea.

− Jeg har 25 års erfaring innen kommunikasjon og media, og det kommer godt med når jeg lager TV for bedrifter. Det må være vinklet på en bra, spennende og involverende måte, slik at seerne tiltrekkes, forteller Lillehammer.

Filmproduktene er delt inn i tre kategorier:

  • Opplysning – Opplysninger til dine kunder på film
  • Nyhet – Nyhetssendinger av dine pressemeldinger
  • Marked – Reklamefilm for dine produkter og tjenester

− Med en slik abonnementsløsning har kunden fleksibilitet, og kan selv bestemme når de vil formidle noe i markedet. Det blir som en digital brosjyre med levende bilder, sier Lillehammer.

Filmskaper Irene Lillehammer har god erfaring innen media- og kommunikasjonsbransjen.
Filmskaper Irene Lillehammer har god erfaring innen media- og kommunikasjonsbransjen.

Viktig å skille seg ut i video-mengden

«Du tror det ikke før du får TV» er slagordet til SpotOnFilm, som lover å være midt i blinken for kundens PR-behov.

− Mange har behov for godt videoinnhold. Det kan være alt fra offentlige til private bedrifter, organisasjoner eller nettverksbedrifter som har et formidlingsbehov. SpotOnFilm er et moderne og innovativt konsept som tar dagen og fremtidens marked på alvor. Vi ser mer og mer filmer i sosiale medier og da er det viktig å kunne skille seg ut i mengden. Med dette konseptet kan bedrifter og nettverksforetak være «spot on» på en profesjonell måte og skille seg ut med sitt eget konsept over tid, sier Lillehammer.

Hun har også et godt nettverk som jobber med digital markedsføring og søkemotoroptimalisering, og kan derfor også bistå med at budskapet vil nå ut til publikum og synliggjøres på nettet.

Her er en nyhetssending fra IUV TV:

Les også

keyboard_arrow_up