MARKEDSPROSJEKTET: Fra Venstre: Ivan Ole Dedekam Moldskred (Gode Sirklar AS), Lars Erik Skutle (Mento Service), Marianne S. Larsen og Anved Aarbakke jr. (Solid Vedlikehold), Bjørn-Cato Kaspersen og Geir Arne Torsvik (TESS Vest) Torbjørn Lie (Lie Overflate), Jon Dorsey og Anita Vindenes (SOCON), Petter Hernæs (Bergen Group Services) og Per C. Aarsand (Vest Næringsråd).

Nå er Markedsprosjektet i gang

edit today

Forprosjektet går frem til juni. Tanken bak Markedsprosjektet er å holde på og utvikle nye markedsandeler, samtidig som man sikrer en konkurransedyktig leverandørindustri.

Markedsprosjektet består av følgende 13 Sotra-bedrifter som skal samarbeide:

  • Karlsen og Sønn
  • HyCom
  • Lie Overflate
  • Solid Vedlikehold
  • Mento Services/Mento
  • Ågotnes Sveis
  • TESS Vest AS
  • SOCON 
  • BRIAS
  • SEC AS
  • SSP
  • Bergen Group Services
  • EnerMech

Ser lyst på Markedsprosjektet

Torsdag 28. april ble det avholdt et fellesmøte i Lie Overflates lokaler på Ågotnes.

På møtet deltok Ivan Ole Dedekam Moldskred (Gode Sirklar AS), Lars Erik Skutle (Mento Service), Marianne S. Larsen og Anved Aarbakke jr. (Solid Vedlikehold), Bjørn-Cato Kaspersen og Geir Arne Torsvik (TESS Vest) Torbjørn Lie (Lie Overflate), Jon Dorsey og Anita Vindenes (SOCON), Petter Hernæs (Bergen Group Services), Per C. Aarsand (Vest Næringsråd) og Eirik Sørensen (SEC AS).

− Samarbeidet mellom Sotra-bedriftene er i gang. Dette har vi stor tro på og mener det sender ut riktig signal på markedet, sier Per Aarsand om prosjektet.

Derfor vil bedriftene samarbeide

For tiden jobbes det med en felles kommunikasjonsstrategi for de 13 Sotra-bedriftene. Forprosjektet vil holde frem til juni, og da vil det bli tatt stilling til om samarbeidet skal fortsette.

− Det er mange utfordringer, men vi håper at vi skal få dette til, sier Ivan Ole Dedekam Moldskred, prosjektansvarlig i Markedsprosjektet og prosjektleder i Gode Sirklar AS.

Torbjørn Lie, gründer i Lie Overflate og leder for styringsgruppen, mener det er viktig at bedriftene blir bedre kjent for å kunne dra nytte av hverandre:

− Vi må lære oss å samarbeide på en slik måte at vi tiltrekker oss kunder utenfra. Vi skal sammen dra business inn til regionen vår, selv om vi også er konkurrenter.

Les også

Meny