Bent-Inge Storheim, daglig leder i ACOS, gav en presentasjon av bedriften til Monica Mæland. Foto: Silje Ulveseth

Ny film forklarer GCE Subsea på 4 minutter

edit today

I fjor høst fikk Irene Lillehammer fra Basis Kommunikasjon i oppdrag å lage en presentasjonsfilm for GCE Subsea og deres seks fagområder.

Lillehammer har filmet, redigert og produsert hele filmen, som ble ferdig like før påske.

− Det har vært et utrolig spennende oppdrag. GCE Subsea er komplekst, men vi håper at denne filmen vil gjøre det litt mer forståelig for alle, sier Lillehammer.

Presentasjonsfilmen vil i alle seminarpresentasjoner bli vist sammen med klyngekartet til GCE Subsea, som består av 120 partnere/medlemmer. Flere av de ulike medlemmene har vært statister i filmen.

Se filmen nederst i artikkelen

Gult er gull

For å fange seerens oppmerksomhet, har hun valgt å fokusere på en farge.

− Denne sektoren har mye gult og subsea er assosiert med denne fargen. Jeg ville derfor lage en teaser med spørsmålet «why is the colour yellow so attractive?» forklarer Lillehammer.

Det er Owe Hagesæther, administrerende direktør i GCE Subsea, som har åpningsreplikken i filmen, og som gir svar på hvorfor gult kanskje er så tiltrekkende:

− Maybe it’s because it’s so close to gold?

Et hav av muligheter

− Filmen «Yellow is Golden» viser at det er et hav av muligheter for norsk subsea-industri, sier Anne-Grethe Solbakk, kommunikasjon- og økonomisjef i GCE Subsea.

Solbakk har vært prosjektleder i forbindelse med filminnspillingen.

− Det har vært veldig lærerikt å jobbe sammen med Irene. Jeg har ikke produsert film før, men jeg kjenner GCE Subsea. Hvordan skal vi klare å si alt på så få minutter? Det har vært vanskelig, men veldig kjekt, forteller Solbakk.

Hun håper at filmen skal gjøre bedrifter mer nysgjerrig på GCE Subsea og henvende seg til dem.

FILMINNSPILLING: Anne-Grethe Solbakk er kommunikasjon- og økonomiansvarlig i GCE Subsea. Solbakk har også vært prosjektleder i forbindelse med filminnspillingen.
FILMINNSPILLING: Anne-Grethe Solbakk er kommunikasjon- og økonomisjef i GCE Subsea. Solbakk har også vært prosjektleder i forbindelse med filminnspillingen. FOTO: Gunn Janne Myrseth, CMR

− Naturlig at det blir en del spørsmål

Filmen vil GCE Subsea bruke som presentasjon på seminarer, stands og messer, både nasjonalt og internasjonalt.

− Dette er en film for alle medlemmer og potensielt nye medlemmer. Filmen profilerer industrien med vekt på vår region og alle mulighetene som finnes. Vi kan gjerne være inngangsporten, sier Solbakk.

− Får dere ofte spørsmål om hva GCE Subsea gjør?

− Det er naturlig at det blir en del spørsmål. Det er ikke alle som vet hva en klyngeorganisasjon gjør. Vi får en del spørsmål om det, mest fra politikere og akademikere, men også fra enkelte selskaper, sier Owe Hagesæther.

− Filmen er et godt verktøy for oss. Det er bare å trykke på knappen og så får vi gitt et godt overblikk av hva GCE Subsea handler om, sier Solbakk fornøyd.

Filmpremiere for ledelsen

Tirsdag 18. april hadde filmen premiere for alle topplederne i GCE Subsea-klyngen.

Owe Hagesæther er godt fornøyd med resultatet.

− Irene har levert et fantastisk produkt. Hun har gjort en strålende jobb og anbefales på det varmeste, roser Hagesæther.

− Jeg håper at filmen gir GCE Subsea den oppmerksomheten de fortjener, sier filmskaper Irene Lillehammer.

Se filmen her: 

 

Les også

keyboard_arrow_up