OBS SATSER PÅ ØKOLOGISK: Cathrine Henriksen er varehussjef på Obs Sartor.

Obs Sartor hadde 25 prosent vekst forrige uke

edit today

Uke 24 var en veldig god uke for Obs Sartor. Nattåpent på Sartor Senter og bursdagsmarkering av Coop-kjeden, ble en kassasuksess for varehusgiganten.

− Vi hadde 25 prosent vekst den uken. Det var en veldig god uke for oss, sier Cathrine Henriksen, varehussjef på Obs Sartor, til VNR.

Lørdag 17. juni markerte varehuset at de fylte 150 år med kaker, juice, frukt, is og glittertatoveringer til barna.

− Vi fikk hjelp fra to gutter på Basecamp til å dele ut kaker. Det var så kjekt! Det var fullt liv fra første minutt, forteller Henriksen.

FIKK HJELP FRA BASECAMP: To flinke gutter fra Basecamp hjalp Obs med å dele ut kaker til alle kundene.
FIKK HJELP FRA BASECAMP: To flinke gutter fra Basecamp hjalp Obs med å dele ut kaker til alle kundene.

Hatt en god vekst

De siste årene har konkurransen blitt veldig skjerpet på Straume, både når det gjelder antall dagligvareforretninger og sportsforretninger.

− At det har blitt flere butikker på senteret og tøffere konkurranse har faktisk ført til at vi har fått en enda større flyt av kunder. Det er gledelig, sier Henriksen.

I tillegg til matvarer, har også Obs Sartor en stor sport- og fritidsavdeling, elektriskavdeling og boligavdeling.

− Vi har mange faste og lojale kunder. I år har vi hatt en 8 prosents vekst, og det har økt jevnt de siste årene, opplyser Henriksen.

At omsetningen ble så bra forrige uke, takker hun markedsavdelingen i Coop Hordaland for. Det er viktig å ha de riktige tilbudene for å treffe hos kunden.

− Det er et godt stykke arbeid som legges ned i forkant av en slik jubileumsuke. Vi spiller godt på lag, som gjør at det blir gode resultater, roser Henriksen.

OBS-KAKE: Denne flotte kaken ble delt ut til alle OBS-kunder lørdag 17. juni.
OBS-KAKE: Denne flotte kaken ble delt ut til alle Obs-kunder lørdag 17. juni.

Har store mål

Omsetningstallene er viktige. Det vet alle som driver butikk.

− Det første jeg gjør om morgenen er å henge opp gårsdagens omsetningstall på spiserommet. Dagens mål er alltid å øke i forhold til  fjoråret og helst gå forbi Obs Vestkanten. Vi skal jo tross alt drive butikk, men det er klart at det er viktig å ha det gøy på veien, forklarer Henriksen.

Obs Vestkanten er bare en 5-minutters kjøretur unna, og varehusene elsker å bryne seg på hverandre.

− Vi har hatt en fantastisk vekst begge to, men vi liker jo selvsagt å konkurrere. Hovedmotivasjonen vår er å gjøre kundene fornøyd og å slå de andre Obs’ene i landet, sier Henriksen og ler.

De ansatte på Obs Sartor er fin gjeng i alderen 16 til 70 år.

− Det er godt miljø blant de unge og voksne. Noen har jobbet lenge i Obs, andre er nye. Vi er kvinner og menn med ulike kulturbakgrunner, som setter et fint preg på arbeidsmiljøet, sier Henriksen.

Fakta om Coop:

  • Coop er Norges nest største dagligvareaktør, og driver i dag cirka 1.150 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken.
  • Coop Hordaland har 122 000 medeiere, 41 butikker og over 1200 ansatte.

Les også

keyboard_arrow_up