Johannes Solsvik i Ditech.

Vil inn i oljen

edit today

– Vi ser at det også i oljenæringen er behov for de filterløsningene vi har levert til maritim næring i en årrekke, derfor ønsker vi å prøve ut responsen her på OTD. Tidspunktet er riktig, vi har økt bemanningen og er bedre rustet til å bygge oss opp på et nytt marked, sier daglig leder Johannes Solsvik i Ditech. Ditech er et sotrabasert firma, med hovedkontor på østlandet. Opp mot halvparten av selskapets omsetning skjer via Ågotnes, hvor omsetningen vokser raskest. Bedriften satser på kvalitetsfiltre som gir bedre inneklima, samt mer værbestandige og mer miljøvennlige materialer. – Kun 8-10 prosent av omsetningen vår kommer fra oljen, vi ser et voldsomt potensial for å øke dette tallet. Det finnes mange filtre på en rigg og som totalleverandør kan vi skreddersy gode løsninger og hjelpe kunden til å få bedre oversikt over filterforbruket, sier Solsvik. Maritim næring står for 60 prosent av omsetningen til Ditech, mens resten kommer fra landbaserte leveranser. Se bildene fra OTD 2012!    

Les også

keyboard_arrow_up