Helt sjef på dingser

edit today

Jørgen Østerholdt er Årets Butikkleder på Sartor og styrer en av de beste Apple-butikkene i Europa på kundebehandling. Møt ham på Desembertreffet til Vest Næringsråd, som er rettet mot salg og service.

Se programmet og meld deg på Desembertreffet! Frist mandag 30.

Det er stille før stormen i Eplehuset på Sartor Storsenter, dagen før en av årets største handledager «Black Friday».

– Nye Iphone 6S og Apple-klokken er populære julegaver, men det er ikke uvanlig at folk kjøper maskiner til 15.000 kroner i julegave, forteller Jørgen Østerholt, butikkleder på Eplehuset i Sartor Storsenter.

Butikken åpnet for temmelig nøyaktig ett år siden. På den korte tiden har butikken blitt en av de største suksessene på Sartor. På Desembertreffet til Vest Næringsråd får du vite hvordan Østerholdt og hans stab jobber med kundeservice.

Opplæring, opplæring, opplæring

– Jeg var den eneste som hadde erfaring fra Eplehuset da jeg ble hentet fra Bergen og ansatt som butikkleder på Sotra. Jeg har hatt knallhardt fokus på opplæring, for å få dem til å yte den beste service – ingen skal gå ut fra butikken uten å føle at de har det de trenger, sier han.

På ett år har han ledet den unge butikken på Sartor til toppsjiktet blant Applebutikkene i Europa på kundebehandling, og ble nylig kåret til Årets Butikkleder av Sartor Storsenter.

– Det er nok på grunn av resultatene vi har oppnådd. Som selger mener jeg det aller viktigste er å «se kunden» og finne den beste løsningen for den enkelte. Man må yte topp service hvis man ønsker at kunden skal komme tilbake, påpeker han.

Over snittet opptatt av teknologi

– Alle som jobber her er veldig interesserte i dingser og vi har spisskompetanse på produktene vi selger. Vi trener mye hele året, både i form av klasseromsundervisning og obligatoriske nettbaserte kurs for å til enhver tid holde oss oppdatert, forteller han til vnr.no.

Mac-er, Ipads og Iphones er så å si blitt allemannseie, men fortsatt mener Østerholdt at det er et stort potensiale for mersalg – særlig her i regionen. Kun 35 prosent av omsetningen er rettet mot bedriftsmarkedet.

– Siden 2011 har bruken gått fra maskiner, til nettbrett og telefoner. Nå er trenden at folk etterspør maskiner igjen, fordi de mener det er det beste verktøyet når de trenger å sette seg ned for å jobbe, sier han.

 

Les også

keyboard_arrow_up