Bruker du sosiale medier riktig?

By 11/02/2019Nyheter
Slik får du bedre uttelling på Facebook.

− Mange virksomheter er på Facebook, og har en Instagram-konto uten å vite helt hvorfor, eller hva de vil med det. De føler bare de bør være der, siden alle andre er jo der. Men om man ikke har en plan med sin tilstedeværelse i sosiale medier, kan man egentlig like godt la være, sier Bjarne Laastad, kommunikasjonsrådgiver og partner i PYX.

Sosiale medier krever nemlig litt av deg, i tillegg til vilje og anledning til å prioritere det.

− Hvis du har fokus og vet hva du ønsker å oppnå, er det mange åpenbare fordeler ved å benytte sosiale medier. Du kan bygge merkevare og nå ut med budskapet ditt til dine viktige målgrupper, forteller Laastad.

LES OGSÅ: Bli en mester i krisehåndtering

Bjarne Laastad er partner og rådgiver i det tverrfaglige kommuniksjonsbyrået PYX, som holder til i Haugesund og Bergen.

Bjarne Laastad er partner og rådgiver i det tverrfaglige kommunikasjonsbyrået PYX, som holder til i Haugesund og Bergen.

Facebook nedprioriterer bedriftsinformasjon

Facebooks algoritmer er konstruert slik at brukerne opplever det de får i feeden sin som interessant og relevant. Innlegg fra venner og familie blir prioritert fremfor bedriftsinformasjon i folks nyhetsfeed.

− Det faktisk sånn at man på Facebook i utgangspunktet ikke når flere enn 2-4 prosent av sidens følgere. Men heldigvis finnes det flere måter å få bedre uttelling på, sier Laastad.

Han vil fortelle mer om dette når han kommer på Februartreffet vårt, torsdag 21. februar på CCB.

Author Silje Ulveseth

Flere nyheter av Silje Ulveseth

Leave a Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Sotra videregående vant fylkesmesterskap i automasjon
MENY
Vest Næringsråd
X