SARTOR STORSENTER: Markedssjef Hans Jarle Einarsen, markedskoordinator og prosjektleder for folkefesten Linn T. Olsvoll, eiendomssjef Silje Sture, assisterende eiendomssjef Lars-Petter Einarsen og direktør Thomas Skålnes.

Sartor Storsenter vant «Den Gylne Idé» andre år på rad

edit today
I år som i fjor ble Sartor Storsenter vinner av markedsføringsprisen Den Gylne Idé, «Åpen klasse».

I 2017 stakk Sartor Storsenter av med prisen for ideen om Gründerparken Vest, der de i samarbeid med det offentlige brukte et ledig areal på senteret til å skape helt nye arbeidsplasser.

Torsdag 18. oktober vant de prisen for å endre traséen i sykkel-VM slik at løypen gikk rundt kjøpesenteret. Dette ga lokalbefolkningen muligheten til å se syklistene på nært hold og det ble laget en ordentlig folkefest.

− Det var spesielt at vi klarte to år på rad. Jeg mente vi hadde en god idé, men det å vinne to år på rad er vanskelig. Det setter vi stor pris på, sier Thomas Skålnes, direktør for Sartor Storsenter, til Vest Næringsåd.

Økte omsetningen og skapte folkefest

Ideen fikk de da Bergen ble tildelt Sykkel-VM, og så at noen av løpene skulle starte i Øygarden, og gå langs riksvei 555 og inn til Bergen sentrum. De synes det var for ille at de bare skulle sykle rett forbi Sotra Kystby, derfor tok de kontakt med Sykkel-VM.

− Det var kjekt fordi vi økte omsetningen, men klarte også å skape en folkefest lokalt. Vi fikk med oss mange lokale bedrifter i sponsorsamarbeid, som gjorde at de fikk oppleve sykkel-VM på en helt annen måte en hva de ellers ville ha gjort, påpeker Skålnes.

Å vinne en slik type markedsføringspris og å gjennomføre ideen, er den høyeste prisen et kjøpesenter kan få, ifølge Sartor-direktøren.

Roser senteret for samarbeid og planlegging

I år konkurrerte de mot Amanda Storsenter og Arkaden Skien, men gikk til topps for folkefesten de laget i forbindelse med sykkel-VM.

− Å endre et internasjonalt løp i denne størrelsesorden vitner om store ambisjoner samt gode samarbeids- og planleggingsevner. Å vinne denne utmerkelsen to år på rad er i tillegg et tydelig bevis på senterets evne til å engasjere og oppnå gode resultater, også over tid, sier leder av NCSCs styringsgruppe i Norge, Terje Gulbrandsen, i en pressemelding.

Prisen deles hvert år ut av Nordic Council of Shopping Centers (NCSC), Norge.

NCSCs kjøpesenterkonferanse samler årlig de viktigste aktørene innen kjøpesenterbransjen og norsk detaljhandel for å fremme utviklingen av morgendagens møte- og handelssteder. På konferansen formidles kunnskap, inspirasjon og nye idèer til deltakerne. Prisene som hvert år deles ut er av stor betydning for de som vinner. I tillegg til markedsføringsprisen «Den Gylne Idé» deles også prisene «Årets kjøpesenter» og «Årets butikkjede» ut.

Les også

keyboard_arrow_up