Fra venstre: Anved Aarbakke jr (daglig leder i Kymsol), Arne Aarvik (markedssjef i CC), Gert Christian Strindberg (administrerende direktør i Fabtech) og Andreas Helgesen (kommunikasjonssjef i TechnipFMC) Foto: Silje Ulveseth

Strategisamling i Vest Næringsråd

edit today
Fredag 15. mars hadde Vest Næringsråd strategi- og kommunikasjonssamling på Panorama Hotell & Resort. Se bilder nederst!
[divider line_type=»Full Width Line» line_thickness=»1″ divider_color=»default»]

Hvordan kan Vest Næringsråd være relevante fremover? Hva er avgjørende for at du er medlem? Hva vil du ha mer og mindre av?

Dette var noen av spørsmålene som ble stilt da Vest Næringsråd samlet styret og noen utvalgte medlemmer til en kommunikasjon- og strategisamling.

Målet for samlingen var å videreutvikle og styrke vår posisjon som en viktig aktør og en viktig møteplass for næringslivet i regionen.

Trond Albert Skjelbred fra NOR PR ble leid inn for å bistå oss i dette arbeidet. Før samlingen kontaktet han et utvalg av ikke-medlemmer for å få svar på hvorfor de er ikke er medlem, og hva som skal til for at de vil bli medlem. Dette gav oss nye synspunkt og noe å jobbe videre på under strategisamlingen.

Les også: Dette er styret i Vest Næringsråd

Medlemspanel med klare tilbakemeldinger

For å ta temperaturen på næringslivet og hva medlemmene selv ønsker, var vi så heldig å få ærlige og klare tilbakemeldinger fra både nye og erfarne medlemmer, med innblikk i deres jobbhverdag og utfordringer.

Fra medlemspanelet deltok:

  • Arne Aarvik, markedssjef i CCB
  • Gert Christian Strindberg, administrerende direktør i Fabtech
  • Kjersti Nordøy, kommunikasjonsleder i Equinor Sture & Kollsnes
  • Mette Mæhle, daglig leder i AlfGundersen
  • Anved Aarbakke jr, daglig leder i Kymsol
  • Andreas Helgesen, kommunikasjonssjef i TechnipFMC

I forkant fikk de i oppdrag å forberede noen stikkord til spørsmålet: «Hvilket inntrykk har du/din virksomhet av Vest Næringsråd? På godt og vondt!»

[divider line_type=»No Line»]
Vest Næringsråd og arbeidet fremover

Avslutningsvis ble det lagt opp til en workshop mellom styret og medlemmene, hvor det ble foreslått ulike tiltak for Vest Næringsråd.

«Vest Næringsråd må være relevante for medlemmene» var et av svarene som gikk igjen. Vest Næringsråd er en viktig møteplass for bedriftene, og må være en tydelig stemme i små og store saker. Medlemstreffene bør ikke være et salgskanal, men en arena hvor man tilegner seg fagligkunnskap om andre bedrifter, erfaringer og utfordringer.

Det er også et ønske om å etablere flere ressursgrupper som består av ulike bransjer. Store bedrifter og små bedrifter har ulike behov.

Vi setter stor pris alle som tok seg tid til å gjøre Vest Næringsråd enda bedre! Uten engasjerte medlemmer er det vanskelig å lykkes.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har innspill!

[divider line_type=»No Line»]
Se bilder fra samlingen 15. mars 2019

Alle foto: Silje Ulveseth

[divider line_type=»No Line»]

Les også

keyboard_arrow_up