Naturopplevelser blir viktig i det strategiske arbeidet med utvikling av reiselivet i regionen, tror prosjektleder Line Steinsland i Kysteventyret.

Ut i naturen-opplevelser

edit today

En markedsundersøkelse som Perspektiv Analyse har gjort på oppdrag for Kysteventyret, i samarbeid med Vest Næringsråd, viser flere interessante funn. Ett av dem er at naturopplevelser står sterkt når bedriftene skal fremheve hva de kan tilby turister. – Det er positivt oppsiktsvekkende at 60 prosent av alle som har svart, har denne fellesnevneren på topp. Jeg tror vi her snakker om en slags ubevisst identifisering av reiselivsnæringen vår, som det kan bli interessant å jobbe videre med, sier Line Steinsland, prosjektleder for Kysteventyret, den felles reiselivssatsingen i regionen. Hun fikk ta en tyvtitt på resultatene i går.

Presenteres onsdag

Resultatene av den nettbaserte undersøkelsen blant reiselivsbedriftene og øvrig næringsliv i de tre kommunene, blir offentliggjort på Akselerasjonskonferansen i Liaskjærshallen onsdag 9. februar. Konferansen er den tredje i rekken som blir arrangert av Gode Sirklar, og tema denne gangen er reiseliv. Med tittelen “Kysteventyret – fra eventyr til suksess” skal veien videre stakes ut for reiselivssatsingen. – Markedsundersøkelsen vil være avgjørende for det videre strategiske arbeidet, derfor blir dette et nyttig verktøy å presentere på konferansen, sier Steinsland.

– Engasjer deg

Samhandling, samarbeid og forståelse blir nøkkelord for konferansen, legger hun til. – Det er viktig at aktørene benytter denne anledningen til å delta i det strategiske arbeidet. Vi håper å skape entusiasme, og inspirere til handling blant aktørene, sier Steinsland med oppfordring til å melde seg på konferansen. Fristen for påmelding er 7. februar. En rekke foredragsholdere, som Georg Kamfjord fra BI, kommer. Eirik Brynjelsen skal for eksempel snakke om erfaringer rundt Åkrafjorden Oppleving AS, mens Kjetil Smørås fra Fjord Norge skal gi noen svar på hvordan man lykkes med reiseliv på vestlandet.

Les også

Meny